10 nawyków, których warto się pozbyć | Pasjonat Życia

16:22




Dzisiaj chcę Tobie pokazać listę moich nałogów i wad. Poprosiłem bliskie mi osoby, aby wytknęły mi pewne rzeczy, bo taka forma jest dla mnie najlepszą formą zapoznania się z tym co dotyczy bezpośrednio mojego życia i decyzji, które podejmuję. 

* * *
1. Narzekanie
Pewnie znasz takie momenty, że ktoś prosi Ciebie byś coś zrobił, lecz nie specjalnie masz na to ochotę. Odkładasz coś na potem, więc problemy mają czas by się nagromadzić w wyniku czego z małych rzeczy powstaje duży problem z którym nie zawsze tak łatwo sobie poradzić. Narzekanie na obecny stan rzeczy występuje u mnie bardzo często, bo zamiast zacząć coś robić tu i teraz to szukam wymówek, by tego nie robić. 

2. Użalanie się nad sobą
Nie pochodzę z rodziny w której pieniądze się przelewają, ale też nie posiadam ich na każdą najmniejszą zachciankę. Znam doskonale pozycję w której się znajduję, lecz w wyniku rozterek życia człowiek naturalnie łapie doła i nie wie co ma ze sobą zrobić, jest zagubiony i tylko rozmyśla, że przecież inni mają lepiej, że co by zrobił gdyby miał więcej pieniędzy... Bullshit, jeśli tak faktycznie jest to nie doszedłbym do miejsca w którym jestem teraz, a patrząc szerzej to jest to dalej jak kiedyś myślałem!

3. Dużo gadania, mało robienia. 
Jak możecie sami zauważyć po tych wpisach należę do ludzi, którzy mają swoje zdanie i potrafią dużo mówić na dany temat. Czasami jednak warto wykonywać praktyczne rzeczy, zamiast rozmawiać z każdym napotkanym człowiekiem o czymś co zapomni za 2-3 dni. Nie trać energii, tylko zacznij działać 

"Work hard in silence, let your succes be your noise"
~ Frank Ocean

4. Niedotrzymywanie słowa
Często przerasta mnie ambicja, lecz gdy realnie spojrzę na to co mogę zrobić na dany moment, to zapominam że nie mam na głowie tylko jednego projektu, ale masę innych, którym chciałbym również poświęcić swój czas. Musisz być twardy i doskonale wiedzieć czego chcesz, to zajdziesz dalej niż mylisz.

5. Spóźnialstwo
To jest cecha, która wynika z tego, że za dużo nakładamy sobie obowiązków na głowę i mamy zawsze wytłumaczenie, które w dorosłym życiu nie będzie nikogo obchodziło. Jeśli z kimś się umawiasz to robisz wszystko by dotrzeć na spotkanie, jeśli nie możesz to krótka piłka - nie umawiaj się. W ten sposób oszczędzisz czasu osobie, która musiałaby na Ciebie czekać.

6. Rozkojarzenie
Kiedyś na lekcji nauczyciel zainspirował mnie słowami "Wymagam od was tylko jednej rzeczy, żebyście na moich zajęciach byli w 100% skoncentrowani właśnie na nich." Jeśli zastosujesz te słowa w praktyce to zobaczysz poprawę swoje skupienia i nie będą Tobie doskwierała galopada myśli. 

7. Zbyt optymistyczne myślenie
Często jeśli zakładamy sobie jakiś cel i wyobrażamy sobie go w pozytywnym świetle, musimy pamiętać, że nie zawsze coś musi iść po naszej myśli. Jeśli o tym zapomnimy to możemy się zawieść, co w dalszych konsekwencjach może prowadzić do wypalenia się w czymś co kochamy. 

8. Palenie papierosów
Przyzwyczajając moje ciało do dymu tytoniowego popełniłem wielki błąd, bo przez to że palę mój organizm nie jest dobrze dotleniony, myślę o tym kiedy zapalić, że kończą mi się papierosy, że nie mam szlugi, że chcę mi się jarać, mówię o paleniu i tracę swój czas, który mógłbym przeznaczyć na naukę lub rozmowę z dziewczyną. (napiszę na pewno o fajkach osobny wpis)

9. Palenie marihuany
Gdy jest impreza i człowiek czuje się dobrze, to fakt że chce się zapalić to przecież naturalna rzecz... Palenie marihuany wyniszcza hipokamp, ośrodek pamięci, a pamięć to najważniejsza rzecz w życiu, bo bez niej człowiek nie zapamięta tylu pięknych chwil. 

10. Przeklinanie
Gdybym przez cały dzień bym liczył przekleństwa to myślę, że mógłbym się przestraszyć. To nie jest czas by wciąż być dzieckiem na osiedlu i rzucać wulgaryzmy z ziomkami. To czas, aby poważnie wkroczyć w dorosłość i wziąć się z garść.
 * * * 
Wnioski?
W życiu możemy być kim chcemy, ale często otoczenie ma na nas zbyt duży wpływ i idziemy głębiej w nałogi, które po czasie stają się naszymi przyjaciółmi. Czy naprawdę chcemy uparcie popełniać błędy czy może mieć racjonalny wpływ na nasze życie? Jeśli dzięki temu wpisowi dostrzegłeś jakieś swoje złe nawyki lub cechy to możesz podzielić się nimi w komentarzach. 5!

You Might Also Like

0 komentarze

Ptaki latają kluczem?

socialmedia

Zapraszam do sprawdzenia vlogów na youtube.pl

Wyświetlenia bloga

Subscribe